Weekendul acesta la Sinaia Gondola Carp (tronsonul Cota 1400 – Cota 2000) a avut program cu publicul de la 09:30 și a funcționat până la 16:30. Telecabina tronson 1 (Sinaia – Cota 1400) a avut program pentru public de la 09:00 și a funcționat până la 17:00.
Tot la Sinaia, pe 24 iunie 2023 a revenit după o pauză de trei ani , concursul de Eleganţă, cel mai important eveniment dedicat autovehiculelor de epocă.
De la Dacia Lăstun la Lamborghini Miura, 43 de automobile şi motociclete de epocă au fost prezentate pe covorul roşu, în faţa Castelului Peleş iar mii de pasionați ai automobilelor clasice au venit sa le admire. Evenimentul a adunat participanţi din România, dar şi un număr- record de şapte participanţi din afara ţării – din Bulgaria, Ungaria, Slovenia, Polonia şi Marea Britanie, unuii dintre ei au parcurs și mai bine de 1000 de kilometri pe roți până la eveniment cu automobile foarte valoroase.
“În cadrul Concursului de Eleganță Sinaia sărbătorim frumusețea și valoarea istorică a unor mașini clasice, adevarate bijuterii motorizate. Sunt încântat că am reluat această tradițe și că putem admira mașinile care ne aduc aminte de o epocă trecută, de un stil unic și de o tehnică de fabricație remarcabilă. Acestea sunt opere de artă pe patru roți, care au supraviețuit trecerii timpului și care continuă să ne fascineze și să ne inspire. Participanții au venit cu vehicule excepționale, restaurate cu pasiune și dedicare. Vă invit să vă plimbați prin zona expozițională și să admirați mașinile expuse, modele clasice și rare, care au făcut istorie. Pe lângă aspectul vizual aveți oportunitatea de a afla povești interesante despre aceste autovehicule considerate adevărate comori”, a declarat Vlad Oprea, Primarul orașului Sinaia.
Categoria „Antebelice Cabriolet”
Locul 1: Fiat 508 S Balilla (1932)
Locul 2: Mercedes-Benz 290 Sport Roadster (1937)
Locul 3: Mercedes-Benz 200 C (1936)
Categoria „Antebelice Sedan”
Locul 1: Cadillac Series 75 Fleetwood (1939)
Locul 2: Pierce Arrow 43 Le Baron (1931)
Locul 3: Citroen 15 CV (1953)
Categoria „Postbelice Cabriolet”
Locul 1: Mercedes-Benz 190 SL (1957)
Locul 2: Fiat 850 Sport Spider (1972)
Locul 3: Mercedes-Benz 300 SE Cabriolet (1964)
Categoria „Postbelice Sedan”
Locul 1: Jaguar XJ (1985)
Locul 2: Mercedes 230.6 (1974)
Locul 3: Wartburg 311 DeLuxe (1962)
Categoria „Postbelice Coupe”
Locul 1: Lamborghini Miura P400 (1968)
Locul 2: Chrysler New Yorker Highlander (1948)
Locul 3: Lancia Fulvia (1970)
Categoria „90 de ani de grilă dublă BMW”
Locul 1: BMW 2002 Turbo (1974)
Locul 2: BMW M3 Sport Evolution (1990)
Locul 3: BMW Z1 (1990)
Categoria „Porsche 75”
Locul 1: Porsche 356 B (1961)
Locul 2: Porsche 912 (1966)
Locul 3: Porsche 944 S2 (1989)
Categoria „2 Roți istorice”
Locul 1: Puch N (1912)
Locul 2: Zundapp K500 (1939)
Locul 3: AJS S8 (1931)
Categoria „Fabricat în România”
Locul 1: Dacia 1300 (1970)
Locul 2: ARO 304 (1980)
Locul 3: Oltcit Club 11 RM (1989)
Premii speciale
Premiul de popularitate: Dacia 1300 (1970)
Cel mai bine restaurat vehicul antebelic: Pierce Arrow 43 Le Baron (1931)
Cel mai bine restaurat vehicul postbelic: Renault 12 TL Break (1974)
Cea mai mare distanță parcursă pe roți: BMW 2002 Turbo
Cel mai vechi vehicul participant: Puch N (1912)
Cel mai bine conservat vehicul: Mercedes-Benz 230.6 (1974)
Premiul special al juriului: Mercedes-Benz 290 Sport Roadster (1937)
În acest an, juriul a fost alcătuit din şase invitaţi, cinci dintre aceştia venind din afara ţării. Poate cei mai cunoscuţi sunt Mario Theissen, fostul preşedinte BMW Motorsport în era participărilor BMW în Formula 1 cu colaborări cu echipele Willliams şi Sauber, dar şi Gautam Sen, vicepreşedinte FIVA, istoric auto şi reputat autor.
Concursul de Eleganţă Sinaia a fost organizat cu sprijinul Primăriei Oraşului Sinaia şi a Muzeului Naţional Peleş într-un spaţiu încărcat de tradiţie. Castelul Peleş a găzduit două ediţii clasice ale Concursului de Eleganţă, în 1934 şi 1935, iar Castelul încă mai păstrează urmele garajelor regale. Relansat în 2011, Concursul de Eleganţă Sinaia a ajuns la a 10-a ediţie modernă exact în anul în care principalul organizator, Retromobil Club România, a aniversat 25 de ani de la înființare.
Duminică, 25 iunie, începând cu ora 10:00, Hipodromul Ploieşti a găzduit o nouă reuniune hipică oficială pe care CSM Ploieşti a organizat-o prin Complex Hipodrom, cu sprijinul sponsorului „Supermarket La Cocoş” şi în parteneriat cu Federaţia Hipică Română. A fost un eveniment cu cinci curse în program, patru de trap şi una de galop, principalele repere fiind Premiul „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel” la trap şi Premiul „Wathba Stallions Cup”, la galop. Reuniunea a debutat la ora 10:05 cu Premiul Iaz, a continuat cu Premiul Izvin (ora 10:30) şi Premiul Supermarket La Cocoş (ora 11:00), după care au urmat cele două curse principale ale zilei: Premiul „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel” la trap, cursă ce a debutat la ora 11:30 şi care a avut şase cai la start şi Premiul „Wathba Stallions Cup” la galop, în care opt cai din rasa pur sânge arab s-au întrecut pentru întâietate. Ultima întrecere a acestei zile a fost programată la ora 11:55 şi a fost o cursă de galop din programul internațional Wathba Stallions Cup, sponsorizată de HH Sheikh Mansoor Bin Zayed Al Nahyan Racing Festival și organizată de Complex Hipodrom Ploiești în colaborare cu Federația Fipică Română. Cei mai mici dintre spectatori s-au putut plimba şi de această dată gratuit cu calul Mokka (în intervalul 10:15-11:45). Prețul unui bilet de acces la reuniune a fost de 5 lei, copiii sub 7 ani având accesul gratuit.
Apdt Prahova este un parteneriat public-privat, model de bune practici, cu funcțiuni de OMD, organizație de management al destinatiei, înregistrată din 2008 la inițiativa ANAT. Aceasta reuneste intr-un parteneriat public-privat alături de Consiliul Judetean, consilii locale, hoteluri, agenții de turism, Camera de comert si industrie, UPG.
Apdt Prahova este membru in consiliul director al APT, membru activ al consiliului de brand al Romaniei, al grupului de lucru voucherele de vacanta, al grupului de lucru OMD, si de asemenea membru fondator si vicepresedinte FAPT.